Saavutettavuusseloste sivustolle svedbergs.fi

 

1. Tämän sivun sisältö

  1. Kuinka saavutettava kuluttajaosto on sivustolla svedbergs.fi?
  2. Mitä voit tehdä, jos et pysty ostamaan sivustolta svedbergs.fi?
  3. Miten ilmoitat ostoprosessin saavutettavuuspuutteista?
  4. Valvonta
  5. Teknistä tietoa saavutettavuudesta
  6. Miten olemme testanneet svedbergs.fi-sivuston saavutettavuutta

1.2. Tietoa saavutettavuudesta

Svedbergs vastaa tästä verkkosivustosta ja haluaa, että mahdollisimman moni kuluttaja voi käyttää sitä tuotteidemme ostamiseen. Tässä selosteessa kerromme, kuinka täytämme lain vaatimukset tiettyjen tuotteiden ja palveluiden saavutettavuudesta. Kuvaamme myös saavutettavuuden puutteet ja miten aiomme korjata ne. Lisäksi kerromme, kuinka voit ottaa meihin yhteyttä, jos huomaat puutteita.

Laki tiettyjen tuotteiden ja palveluiden saavutettavuudesta koskee yritysten verkkosivustoja ja sovelluksia, joilla kuluttajat voivat ostaa tavaroita ja palveluita tai viestiä yritysten kanssa. Svedbergs pyrkii siihen, että digitaalinen ostoprosessimme on havaittavissa, hallittavissa ja ymmärrettävissä kaikille kuluttajille – riippumatta toimintakyvystä tai käytettävistä apuvälineistä. Pyrimme saavuttamaan perussaavutettavuuden noudattamalla ohjeistuksia, jotka koskevat kuluttajille suunnattuja verkkopalveluita.

2. Kuinka saavutettava kuluttajaosto on sivustolla svedbergs.fi?

Tiedostamme, että kaikki ostoprosessin osat eivät vielä ole saavutettavia. Katso lisätietoja teknisestä osiosta ja saavutettavuuden testauksesta.

3. Mitä voit tehdä, jos et kuluttajana pysty ostamaan tuotteita verkkosivustolta?

Ota meihin yhteyttä, jos et pysty tekemään ostoa alla lueteltujen tai muiden saavutettavuuspuutteiden vuoksi.

Voit ottaa meihin yhteyttä:

4. Miten ilmoitat ostoprosessin saavutettavuuspuutteista?

Kehitämme jatkuvasti svedbergs.fi-sivuston saavutettavuutta. Jos huomaat ongelmia, joita ei ole mainittu tällä sivulla, tai jos uskot, että emme täytä lain vaatimuksia, ilmoita asiasta meille, jotta voimme korjata tilanteen.

5. Valvonta

Posti- ja televiestintävirasto (PTS) vastaa sähköisten kaupankäyntipalveluiden valvonnasta lain tiettyjen tuotteiden ja palveluiden saavutettavuudesta mukaisesti. Jos et ole tyytyväinen siihen, miten käsittelemme palautettasi, voit ottaa yhteyttä PTS:ään ja ilmoittaa asiasta.

Posti- ja televiestintävirasto (PTS)
Ilmoitus palvelun puutteista | PTS

6. Teknistä tietoa saavutettavuudesta

Tämän verkkosivuston kuluttajille suunnattu ostoprosessi on osittain WCAG 2.1 -standardin (Web Content Accessibility Guidelines) AA-tason mukainen.

Sivusto julkaistiin 1.2.2020. Vuoden 2025 aikana Svedbergs on toteuttanut digitaalisen kehitysprojektin, jossa on kartoitettu saavutettavuuspuutteita ja parannettu saavutettavuutta. Projektin tavoitteena on, että suurin osa löydetyistä puutteista korjataan ja että sivuston ostoprosessi täyttää AA-tason vaatimukset syyskuun 2025 loppuun mennessä. Osa puutteista korjataan kuitenkin vasta vuoden 2025 lopulla, koska ne eivät sisältyneet kehitysprojektiin. Teknistä testausta on tehty jatkuvasti.

Toimenpidesuunnitelma

Alla kuvataan, mitä osia ostoprosessista tullaan korjaamaan ja milloin.

Miten olemme testanneet saavutettavuuden svedbergs.fi-sivustolla

Digitaalinen kehitysprojekti on käyttänyt arvioinnissa sekä validointityökaluja että manuaalisia testejä.

Ennen kuin muutokset otettiin käyttöön, svedbergs.fi:n saavutettavuus analysoitiin 23.6.2025. Testauksessa käytettiin Lighthouse- ja PageSpeed-työkaluja, ja tulos oli 74 %, mikä Googlen suositusten mukaan tarkoittaa tilaa “parannuksia tarvitaan” (needs improvement).

Uusi analyysi tehdään, kun havaitut ja suunnitellut muutokset on toteutettu ja julkaistu.

Viimeisin arviointi tehtiin 16.5.2025.
Seloste päivitettiin viimeksi 27.6.2025.

Svedbergs -kylpyhuone

Valitettavasti Internet Explorer ei ole tuettu verkkoselain. Kokeilethan sivustoamme uudemman kerran jonkin toisen internetselaimen kautta.